Päivä elämästäni – valokuvia ja pieniä kuvatarinoita

Päivä elämästäni -näyttely kertoo valokuvin ja tarinoin viidentoista koululaisen yhdestä päivästä Helsingissä lokakuussa 2007. Yhden itse valitun valokuvan ja pienen jutun tai kuvituksen avulla jokainen koululainen on nostanut omasta päivästään esiin haluamansa asian, ihmisen tai tapahtuman, josta haluaa kertoa muillekin.

Valokuvat on otettu itsenäisesti kertakäyttökameroilla lokakuussa 2007. Näyttelyyn jokainen koululainen valitsi 1-3 itselleen merkityksellistä kuvaa.

Kuvaustehtävä oli: Kuvaa oma päiväsi.
Ota kuvia kodista, matkalta kodista suomen kielen opetuksen kouluun, suomen kielen opetuksen koulussa,
matkalta suomen kielen opetuksen koulusta kiinan kielen opetuksen kouluun, kiinan kielen koulussa, matkalta kotiin, harrastuksiin jne.

Valokuviin liitetyt tekstit ja kuvitukset on tehty itsenäisesti kotona ja kiinan kielen opetuksen koulussa.

Päivä elämästäni -hankkeessa mukana olleet koululaiset:
Wang Sofi, Wang Linda, Scott, Liu Jingwei, Shen Guang Yu, Yan Hao Ru,
Janina Ulander, Susanna, Zhou Sauli, Lin Yuan, Xiao Bai, Cheng Cheng, Yao Boyan, Zhang Chengxi, Li Siqi

Työryhmä:
Suomen valokuvataiteen museon museolehtori Erja Salo
mandariinikiinan opettaja Huang Hua

Päivä elämästäni on yksi Taide meille ja heti! -hankkeen osahankkeista.

Suomen valokuvataiteen museo
Prosessi-tila, 1. kerros