Museokortti-klubi verkossa – Voiko valokuvilla purkaa rakenteellista rasismia?

Voiko valokuvilla purkaa rakenteellista rasismia? Onko epäpoliittisuus etuoikeutettua? Uwa Iduozee on Helsingissä ja New Yorkissa toimiva valokuvaaja ja dokumentaristi, joka kuvillaan pyrkii kertomaan valtamedioissa helposti huomion katveeseen jääviä tarinoita. Iduozeen tuoreista, vuonna 2020 Yhdysvalloissa kuvatuista valokuvista koostuva näyttely Blind spot(s) on esillä Valokuvataiteen museon K1ssä 30.4.–29.8.2021. Näyttely kuvaa Yhdysvaltojen arkista rakenteellista rasismia ja nostaa mediassa toistetun konfliktikuvaston rinnalle toisenlaisia kertomuksia. Museokortti-klubilla Iduozee ja näyttelyn kuraattori Anna-Kaisa Rastenberger johdattelevat keskusteluun näyttelyn keskeisistä yhteiskunnallisista teemoista.

Keskiviikkona 19.5. klo 18 Teams-alustalla
Kesto n. 45 min

Tapahtuma on tarkoitettu vain Museokortin omistaville, ilmoittautumaan pääsee voimassa olevan Museokortin numerolla.
Mukaan mahtuu 25 hlö ilmoittautumisjärjestyksessä: Linkki ilmoittautumislomakkeelle

Ilmoittautuminen alkaa: 5.5.2021
Ilmoittautumisaika päättyy: 18.5.2021 (tai kun tapahtuma on täynnä)

Osallistujat saavat ilmoittautumisajan päätyttyä vahvistusviestin ja Teams-linkin tapahtumaan.

Noudatamme kaikissa tilaisuuksissamme turvallisemman tilan periaatteita.

Museokortti on vuosilippusi yli 300 museoon Ahvenanmaalta Inariin. Nähtävää riittää niin historian, taiteen, designin, luonnon, tekniikan kuin vaikkapa jääkiekon ystäville. Museokortilla saat myös etuja ja alennuksia museoiden palveluista. Voit ostaa Museokortin museosta tai osoitteesta Museot.fi.

Kuva: Uwa Iduozee, 2020.

19.5.2021 klo 18–18:45