Poliittisen valokuvan festivaalin 2019 lanseeraus F5.6-klubilla

Keskustelutilaisuus antaa esimakua Suomen valokuvataiteen museolla 7. maaliskuuta avautuvasta Poliittisen valokuvan festivaalista.

Vuoden 2019 Poliittisen valokuvan festivaali (PVF) käsittelee pienyhteisöistä ja yksilöistä lähtevää itseohjautuvaa toimintaa. Toimintaa, joka luo vaihtoehtoisia kuvia elämää varten.

Festivaali kysyy: Mitä pitäisi tehdä, kun usko ongelmien ratkaisuun poliittisen päätöksenteon avulla on hiipunut ja raja parlamentaarisen vallan ja globaalin taloudellisen vallan välillä hämärtyy? Miten toimia, kun maapallo ei kestä onnellisuutemme rakentamista kulutusta ylläpitävän talouskasvun varaan? Toimiako vai ei? Keskustellako vaiko kieltäytyä kuuntelemasta? Kenellä ylipäätään on mahdollisuus toimia?

Toiminnan ja aktivismin teemaa käsitellään Poliittisen valokuvan festivaalin järjestämässä keskustelutilaisuudessa 5. helmikuuta. Tilaisuudessa aiheesta keskustelevat mm. näyttelijä, ohjaaja ja käsikirjoittaja Noora Dadu, kansalaisaktivisti Veikka Lahtinen, kuraattori Ahmed Al-Nawas sekä Poliittisen valokuvan festivaalin taiteelliset johtajat Anna-Kaisa Rastenberger ja Sanni Seppo.

Tilaisuudessa esitellään Poliittisen valokuvan festivaalin 2019 valokuvaajat ja ohjelma sekä kuullaan hammond-taituri Kalle Salosen musiikkia Lyhty ry:stä. Vapaa pääsy.

Poliittisen valokuvan festivaalin lanseeraus F5.6-klubilla tiistaina 5.2. kello 19–21 (baari auki –23) Kansallisteatterin Lavaklubi, Läntinen Teatterikuja 1, Helsinki.

#pvfphoto

F5.6 on valokuvasta ja nyt myös dokumenttielokuvasta kiinnostuneiden ikioma klubi, joka järjestetään kuukauden ensimmäisenä tiistaina Lavaklubilla. F5.6-klubista on tullut suosittu erityisesti ajankohtaisten aiheidensa ja innostavien vieraidensa ansiosta. F5.6:n järjestäjinä toimivat Suomen kuvajournalistit sekä Dokumenttikilta.

Kuva: Patrik Rastenberger, 2018.

Kansallisteatterin Lavaklubi
5.2.2019 klo 19–21