Vyöhyke V | Zon V | Tsooni V | Зона B | Aagga V | V منطقة

Paikka: Vuosaarentie 7, 00980 Helsinki
Kesto: noin 1,5 h
Esityskieli: sanaton/monikielinen
Esteettömyys: teoksessa voi liikkua pyörätuolilla

ILMOITTAUDU NÄYTÖKSEEN TÄÄLTÄ

Jätetty tila, hylätty tila, löydetty tila, välitila.
Tuttu, tuntematon sekä alati muuttuva alue ja olosuhde.
Vyöhyke V on matka menneeseen, olevaan ja tulevaan,
erilaisiin elämiin ja todellisuuksiin.
Vyöhyke V on matka sisäisiin spektaakkeleihin mielen näyttämöille!

Vuosaari 21 -hankkeen ja taiteilijaryhmä KOKIMOn toteuttama esityksellinen installaatio Vyöhyke V perustuu moniaistiseen havainnointiin, assosiaatioihin, tilallisuuteen ja kohtaamisiin. Paikkasensitiivinen teos on tiiviisti sidoksissa purkutuomion saaneeseen Vuosaaren vanhaan lukioon, joka toimii myös esityksen tapahtumapaikkana. Vyöhyke V kutsuu yleisön vuonna 1976 rakennetun koulun sopukoihin vielä viimeisen kerran, ennen kuin se puretaan.

Vuosaarelaisten omista tarinoista, tunnelmista ja todellisuuksista inspiraationsa ammentanut Vyöhyke V herättelee kokonaisvaltaisen taide-elämyksen avulla katsojat pohtimaan omaa suhdettaan menneeseen ja tulevaan, ympäröivän todellisuuden jatkuvaan muutokseen. Teos on osa Vuosaari 21 -syysfestivaalia.

Teoksessa liikutaan kuin näyttelyssä ja se tapahtuu sisätiloissa. Infoa on saatavilla monilla kielillä.

Esitys on ilmainen, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen.
Jokaiseen näytökseen otetaan 30 vierailijaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Mikä on Vuosaari 21?

Suomen valokuvataiteen museo toimii yhteistyössä KOM-teatterin ja Klockriketeaternin kanssa vuosien 2019-2021 aikana toteutuvassa monitaiteisessa Vuosaari 21 -hankkeessa. Hankkeen myötä poikkitaiteellista osallistavaa taidetoimintaa, taidetyöpajoja, kaupunki- ja kylätapahtumia sekä julkisen tilan taidetta järjestetään Vuosaaressa yhdessä paikallisten toimijoiden kanssa. Hanketta tukee Helsingin kaupunki.

14.–31.10.2021