Tutkimus

Info
Piktorialismi oli valokuvan ensimmäinen taidesuuntaus, jonka valtakausi Euroopassa kesti noin 1880-luvulta 1920-luvulle. Museon tutkimushankkeessa kirjoitetaan suomalaisen piktorialismin historiaa.
Info
FT Johanna Frigård tutkii suomalaisten muistoja värivalokuvista, niiden kuvaamisesta, katselusta tai käytöstä.
Info
Finlands fotografiska museum deltar i det samnordiska projektet där man studerar bildkulturerna i sociala medier och de bästa sätten att lagra dem i museernas eller bildarkivens samlingar. De övriga deltagande institutionerna är Aalborg Stadsarkiv, Nordiska museet och Stockholms länsmuseum.
Info
Millaista valokuvataidetta Suomen museoista löytyy? Valtakunnallisessa kartoituksessa kerättiin tietoa Suomen taidemuseoiden kokoelmiin hankituista valokuvateoksista.
Informationstjänst
Databasen Daguerreobase samlar fotohistoriens tidigaste kulturarv, som omfattar över 25 000 bilder och föremål med uppgifter och litteraturhänvisningar från olika håll i Europa.
Info
Suomen valokuvataiteen museo kartoitti vuosina 2013–2014 kokoelmiensa avainobjekteja.
Info
Museon hankkeessa tutkittiin suomalaisen toimittajan ja dokumenttivalokuvaaja K-G Roosin tuotantoa.
Info
Vuosina 1998–2000 toteutettu tutkimushanke kokosi yleiskuvan suomalaisista kuva-arkistoista.
Adress
Mikaelsgatan 1, 00100 Helsingfors
Se på kartan Kämp Galleria
Öppettider
må–fre 11–20, lö–sön 11–18
Biljetter
Museikort
Fritt inträde för barn under 18 år.
Adress
Kabelfabriken
Kabelplatsen 3, 00180 Helsingfors
Se på kartan Kabelfabriken
Öppettider
ti–sö 11–18, ons 11–20
Biljetter
12/6/0 €, 16/6/0 € från 1.1.2024
Museikort
Fritt inträde för barn under 18 år.