Tutustu kokoelmiin

Suomen valokuvataiteen museon kokoelmissa on yli 2 miljoonaa valokuvaa. Valokuvalle on ominaista monimuotoisuus, jota tuomme esille myös kokoelmissamme. Valokuvataiteen lisäksi kokoelmissamme ovat edustettuna esimerkiksi lehtikuvat, mainoskuvat, muotikuvat, dokumenttikuvat, muotokuvat, albumikuvat, arkkitehtuurikuvat, maisemakuvat ja luontokuvat.

Museon nykyvalokuvataiteen kokoelmaa on vuodesta 2015 lähtien kartutettu Tradeka säätiön ja Osuuskunta Tradekan tuella. Tradeka-kokoelmaan hankitaan teoksia uransa alkupuolella olevilta taiteilijoilta.

Kokoelmat
Det finns över 2 miljoner fotografier i Finlands fotografiska museums samlingar. Tyngdpunkten i samlingarna ligger på 1900-talets finländska fotografi och de utgörs både av utvalda verk av fotografer och av omfattande fotoarkiv. I museets föremålssamling finns det tusentals föremål med anknytning till fotografi. Dessutom har museet ett pappersarkiv och ett fotobibliotek.
Kokoelmat
Kokoelmapolitiikassa on kuvailtu valokuvakokoelman historia ja nykytilanne sekä tavoitteet kokoelman hallinnasta, hoidosta ja käytöstä tulevaisuudessa.
Kokoelmat
I Vinkeln är museets samlingar alltid i fokus.
På nätet

Yli 3500 kokoelmakuvaa digitaalisesti saatavilla Finnassa. Aineistoon kuuluu niin valokuvataidetta, valokuvauksen varhaishistoriaa, muotokuvia, näppäilykuvaa, muotikuvaa, kuvajournalismia kuin paljon muutakin. Uusia kuvia tullaan julkaisemaan Finnassa säännöllisesti.

Mikaelsgatan 1, 00100 Helsingfors
Se på kartan Kämp Galleria
må–fre 11–20, lö–sön 11–18
Biljetter
Museikort
Fritt inträde för barn under 18 år.
Kabelfabriken
Kabelplatsen 3, 00180 Helsingfors
Se på kartan Kabelfabriken
ti–sö 11–18, ons 11–20
Biljetter
12/6/0 €, 16/6/0 € från 1.1.2024
Museikort
Fritt inträde för barn under 18 år.