Katuvalokuvauskierros 22.6. - Naser Bayat ja Ignacio Pérez Pérez

Näe Helsinki uusin silmin Valokuvataiteen museon katuvalokuvauskierroksella!

Katuvalokuvauskierrokset muodostavat tapahtumasarjan, jonka tarkoitus on jakaa katuvalokuvauksen saloja, opettaa havaitsemaan usein huomaamattomiksi jääviä asioita ja vangitsemaan todellista katuelämää. Suomen valokuvataiteen museon järjestämiä kierroksia vetävät katuvalokuvaajat ja urbaanista maisemasta inspiroituvat taiteilijat, jotka jakavat näkemyksensä ja parhaat vinkkinsä – Kasperi Kropsu, Naser Bayat ja Ignacio Pérez Pérez, Jaana Rinne, Jari Pulkkinen sekä Lorenzo ’SerraGlia’ Servi.

Kesäkuun kierroksella kuvataan Naser Bayatin ja Ignacio Pérez Pérezin johdolla. Naser Bayatin ja Ignacio Pérez Pérezin kierroksen aikana tutkimme poeettista katuvalokuvausta ja urbaania runoutta. Juuri ennen juhannusta järjestettävä kierros henkii leikkisästi juhannusyön poetiikkaa vangiten kaupungin vaikeasti saavutettavia näkymiä, ohikiitäviä hetkiä ja pohjoisen kesän valojen leikkiä. Valokuvaajat kertovat omista prosesseistaan ja vievät osallistujat lempikatuvalokuvauspaikoilleen. Osallistujat käyttävät omia kuvausvälineitään ja oppivat uusia näkemisen tapoja.

Naser Bayat Instagramissa
Ignacio Pérez Pérez Instagramissa

Kierros kestää yhteensä noin kaksi tuntia.
Hinta: 15 EUR

Mukaan tarvitset oman laitteen (kamera tai puhelin) ja säänmukaiset vaatteet. Jokaiselle kierrokselle mahtuu kymmenen henkilöä, ja noudatamme turvavälejä. Tapahtuma on englanninkielinen.

Linkki ilmoittautumiseen
Mukaan päässeille lähetämme vahvistuksen ja lisätiedot kierroksesta sähköpostitse. (Huom! Tarkistathan roskapostilaatikon!)
Ostettuja lippuja ei voi palauttaa. Jos et voi osallistua kierrokselle, voit antaa lippusi jollekulle, joka haluaa osallistua Katuvalokuvauskierrokselle.

Osallistujia kehotetaan jakamaan kuviaan kävelyn aikana Instagramissa tunnisteella #valokuvamuseophotowalk

Noudatamme kaikissa tilaisuuksissamme turvallisemman tilan periaatteita.

Kuvat: Naser Bayat ja Ignacio Pérez Pérez

22.6.2021 klo 17:30–19:30