Kulttuurin kummilapset: Valoisa muisto -pajat

Kuva: Virve Laustela/Suomen valokuvataiteen museo

Voiko valokuvaus olla leikkiä?

Lämpimästi tervetuloa viettämään hauska yhteinen hetki Valokuvataiteen museon Kulttuurin kummilasten Valoisa muisto -pajoihin Kaapelitehtaalle syksyn aikana!

Valoisa muisto -pajoja järjestetään 23.11.-29.2. välillä tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin. Voitte ilmoittautua mukaan haluamaanne ajankohtaan. Pajojen aikataulut: klo 10:15, 11:15, 12:30 ja 13:30. Kesto: 45 min. Osallistuminen edellyttää etukäteen ilmoittautumista. Linkki ilmoittautumiseen löytyy täältä.

Mikä Valoisa muisto -paja on? Valoisa muisto -paja on kaikille vuonna 2022 syntyneille helsinkiläisille taaperoille ja heidän läheisillensä suunnattu paja. Työpajassa lähestymme elämyksellisesti valokuvauksen historiaa ja välineitä eri aikakausina ja kokeilemme lasten kuvaamista menneiden aikojen valokuvastudiossa maisemafondin edessä. Päivän aikana tutustumme toisiin taaperoihin ja heidän aikuisiinsa yhteisten valokuva-aiheisten tehtävien parissa sekä tutkimme valoa, värejä ja kuvaamisen mahdollisuuksia.

Valoisa muisto -pajaan osallistuminen on ilmaista ja se sisältää myös ilmaisen sisäänpääsyn pajan yhteydessä kaikkiin Valokuvataiteen museon Kaapelitehtaan näyttelyihin.

Suomen valokuvataiteen museo
Prosessi-tila, 1. kerros