Miten tehdä hyvä museo-podcast?

Suomen valokuvataiteen museo on tänä syksynä julkaissut Kuva ois kiva -podcastia. Podcast on toteutettu Museoviraston avustuksella. Marraskuun lopulla Valokuvataiteen museo järjestää museoiden työntekijöille koulutuksen, jossa kerrotaan podcastin tekemisestä.

Koulutus on tarkoitettu muiden museoiden työntekijöille. Ilmoittautuminen 18.11. mennessä: https://holvi.com/shop/valokuvataiteenmuseo/product/4ad9c58ad22554c2dc913a3b8e0da84b/

klo 10–11:20

NÄIN TEHTIIN VALOKUVATAITEEN MUSEON KUVA OIS KIVA -PODCAST.

ASIANTUNTIJUUS LUJILLA JA KOKEILUKULTTUURILLA MENNÄÄN:
Mitä haasteita, ongelmia ja iloja podcastin tekeminen tuottaa? Entä mitä olemme oppineet? Kokemuksesta kertovat studiossa ja konseptoinnissa mukana olleet kokoelma-amanuenssi Sofia Lahti, näyttelyintendentti Tiina Rauhala ja kokoelmaintendentti Anni Wallenius. Keskustelun juontaa ja siihen osallistuu yleisötyön intendentti Erja Salo

PODCAST ON MUUTAKIN KUIN ÄÄNIÄ EETTERISTÄ, ELI MITEN VIESTIÄ PODCASTISTA JA RAKENTAA SILLE VERKKOALUSTA:
Kokemuksesta kertovat tuottajaharjoittelija Juuso Lukkari ja viestinnän asiantuntija Jaakko Laasanen.

klo 11:20–11:40
Kahvi- ja teetauko.

klo 11:40–13:00

ONKO TYÖPAIKALLASI MIETITTY OMAN PODCASTIN ALOITTAMISTA? NÄIN SE TAPAHTUU:
Jaksomedian Veera Luoma-Aho ja Olli Sulopuisto kertovat, mitä podcastit ovat ja millaiseen viestintään ne soveltuvat. Tämän lisäksi luvassa vino pino käytännön vinkkejä siitä, millaisten asioiden miettiminen auttaa hyvän podcastin tekemisessä erityisesti museoiden kannalta.

Kuva ois kiva -podcast hankkeeseen on saatu avustusta Museovirastolta.

Suomen valokuvataiteen museo
Prosessi-tila, 1. kerros