Harry Potter -konsertti ja Tylypahkailtamat

Suomen valokuvataiteen museo

Harry Potter -projektissa esiteltiin uudenlaista taidelaitosyhteistyötä.

Valokuvaa, draamaa ja videotyöskentelyä yhdistelevien koululaistyöpajojen tuloksena Finlandia-talo muutettiin yhdessä yössä taianomaiseksi Tylypahkaksi. Projekti huipentui Helsingin kaupunginorkesterin esittämään Harry Potter -elokuvamusiikkikonserttiin Tylypahkailtamissa, jossa yhdistettiin musiikin, valon, satujen ja kuvien maailmat.

Mikä?: Valokuva-, teatteri- ja videotyöpajakokonaisuus Harry Potter -konserttia ja Tylypahkailtamia varten

Milloin?: Helmi-maaliskuu 2009

Osallistujat: Ruoholahden ala-asteen 3A ja 6A-luokat sekä Ruoholahden lastentalon esikouluryhmä. Pajoihin osallistui yhteensä n. 60 lasta.

Työryhmä: museopedagogian assistentti Marika Turtiainen, työpajaohjaajat Tuukka Vuorinen, Kastehelmi Korpijaakko (Suomen valokuvataiteen museo), mediakasvattaja Hanna Laurinsalo, Kati Karvonen (Mediakasvatusseura Metka), museolehtori Heini Räsänen,ja teatterikasvatuksen assistentti Milla Kortemaa (Teatterimuseo).

Projektin lopputyö: Harry Potter -konsertti ja Tylypahkailtamat 18.5.2009 sekä ilmaiskonserttisarja koululaisille 19.5. Finlandia-talolla.

Yhteistyötaho: Projekti toteutettiin yhteistyössä Helsingin Kaupungin Orkesterin, Mediakasvatuskeskus Metkan ja Teatterimuseon kanssa.

Rahoitus: Hanketta tuki Opetusvirasto.

Lisätiedot: Erja Salo (intendentti, yleisötyö)