Helsingin ydinkeskustaan uusi musiikki- ja taideklubi syksyllä 2021

Suomen valokuvataiteen museo K1:n ja The Glass -ravintolan organisoima uusi musiikki- ja taideklubi aloittaa syksyllä 2021 Kämp Gallerian (Mikonkatu 1, Helsinki) alakerrassa. Klubi tarjoaa musiikin ja kuvan yhdistävää intiimiä tunnelmaa pimeneviin syysiltoihin. Artisteina toimivat suomalaisen indie-kentän eturivin muusikot. Syksyn esiintyjiä ovat Iisa (duo) ja Lau Nau.

Ensimmäinen K1-klubi järjestetään 14.10. klo 20:30, esiintyjänä Iisa (duo). Toisen K1-klubin ajankohta on 25.11. klo 20:30, ja esiintymisvuorossa on silloin Lau Nau. Ennakkoliput ovat nyt myynnissä Valokuvataiteen museon Holvi-verkkokaupassa. Keikkailtana lippuja on myynnissä myös museon lipunmyynnissä, mikäli lippuja on jäljellä. Lipun hinta 25 eur. Hinta sisältää yhden kertalipun Suomen valokuvataiteen museo K1:n näyttelyihin syksyn 2021 aikana.

Seuraamme koronatilannetta ja noudatamme ajankohtaisia suosituksia, tarvittaessa klubin ajankohtaa voidaan siirtää tai yleisömäärää rajoittaa.

Iisa on monella tapaa poikkeuksellinen pitkän linjan artisti suomalaisella musiikkikentällä. Hän operoi yhtä aikaa popin edistyksellisimmässä ja innovatiivisimmassa kärjessä, mutta on samalla täysin omassa musiikillisessa universumissaan. Iisan tavaramerkki on oma ja jäljittelemätön ääni. Hänen musiikkinsa läpäisee kuulijoiden tunnepanssarin tavalla, joka laulu laululta vahvistaa artistin ja kuulijan välistä sidettä. Iisa on jatkanut tutkimusretkeään tinkimättömän pop-estetiikan maailmassa jo neljän soololevyn verran. Laulaja–lauluntekijä on julkaissut uuden levyn Amelia alkuvuodesta 2021. Iisa (duo) kuullaan K1-klubilla torstaina 14.10.2021.

Lau Nau, eli Laura Naukkarinen, on suomen nykymusiikkimaailman kiinnostavimpia nimiä. Lau Naun työskentelyssä kuuluvat niin akustiset kuin elektronisetkin soittimet. Hänen laulunsa ovat hohtavia, melankolisia kokeellisen kamarimusiikin teoksia, kun taas hänen elokuviin ja ääni-installaatioihin tekemänsä musiikki on kokeellista äänen tutkimusta. Lau Nau on julkaissut yhteensä seitsemän albumia Euroopassa, USA:ssa ja Japanissa ja ollut ehdolla lukuisten palkintojen (Teosto-, Emma-, Jussi-, Femma-) saajaksi. Hän on tunnettu elokuviin ja mykkäelokuviin, teatteriin ja tanssiteoksiin tekemästään musiikista ja ääni-installaatioista. Lau Nau esiintyy K1-klubilla torstaina 25.11.2021 Seitsemäs Taivas -bändinsä kanssa, johon Laura Naukkarisen (laulu, syntetisaattori) lisäksi kuuluu Topias Tiheäsalo (kitara) ja Hermanni Yli-Tepsa (viulu, kontrabasso).

Suvi Kiukas
tuottaja, K1