Vuosaari 21 -hankkeen Päähenkilöt -videoteoksen ensi ilta Vuotalolla 1.10.2021 klo 18

Tervetuloa Päähenkilöt -videoteoksen ensi-iltaan1.10.2021 klo 18 | Vuotalo, Mosaiikkitori 2, Vuosaari

Tilaisuus on osa Hyvän elämän jäljillä – Vuosaari 21 -syysfestivaalia

“Täällä mä istun. Aina. Tää lampi on mun olohuone.”

Vuosaaren pohjoisosassa, lähellä vanhaa ostaria, sijaitsee Kangaslampi. Lammen reunoilla on kaksi punaista laituria, joilla istuskelee usein  joukko ihmisiä, joiden polut ovat mutkitelleet sinne pitkiäkin reittejä. Vuosaari 21 -työryhmäläiset lähtivät tutustumaan tämän sakin elämään. Kylmän tullessa elämäntarinointi jatkui paikallisessa kapakassa.

Näiden tarinoiden pohjalta tehtiin Päähenkilöt-lyhytelokuva, jossa kuullaan tarinoita Lammen Talkkarin, pohjoisen Vuosaaren alueella päivystävän puolifiktiivisen hahmon kertomana.

Päähenkilöt
Ensi-ilta Vuotalossa 1.10 klo 18
klo 18:00 | Avauspuheet
klo 18:15 | Päähenkilöt-lyhytelokuva (30 min)
klo 18:45 | Keskustelu elokuvan tekijöiden kanssa

Elokuva on suomenkielinen

Tilaisuus on ilmainen, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ilmoittaudu tästä!

Haastattelut: Maaretta Riionheimo & Julia Hovi
Teksti: Jenni Bergius
Kuvaus ja leikkaus: Antti Kujanpää
Musiikki: Juha Kujanpää
Näyttelijät: Carl Alm & Teatteri IHME
Tuottajat: Julia Hovi & Sebastian Hornborg / Klockriketeatern
Kiitos Kangaslammen jengille

“Tärkeetä tääl on se, et me kuulutaan tähän porukkaan ja autetaan toinen toisiamme.
Jos jotakuta ei näy useampaan päivään, niin me tsekataan et kaikki on kunnossa.”

Elokuva on osa Klockriketeatern, KOM-teatterin ja Suomen valokuvataiteen museon Vuosaari 21 -yhteistyöprojektia. Yhdessä vuosaarelaisten tekijöiden, toimijoiden ja asukkaiden kanssa olemme jo kuuden vuoden ajan järjestäneet erilaisia taide- ja kulttuurielämyksiä ja pohtineet muun muassa sitä, mitä on hyvä elämä.

Monipuolinen yhteistyö huipentuu tänä syksynä Hyvän elämän jäljillä -festivaaliin. Yhdessä vuosaarelaisten kanssa sukellamme kaupunginosan menneisyyteen ja tulevaisuuteen, herätämme eri paikat eloon tarinoiden avulla sekä juhlimme taiteen tekemisen ja kokemisen riemua pimenevissä syysilloissa. Lue lisää Vuosaari 21 -projektista.

“Meidän tarinoistahan irtois täyspitkiä elokuvia vaikka kuinka monta.
Me ei olla mitään statisteja, vaan oman elämämme päähenkilöitä.“