26: Moninaisuus muotikuvassa

Nadir Mohamud Malimaniasta sekä Suomen valokuvataiteen museon kuraattori Orlan Ohtonen keskustelevat moninaisuudesta muotikuvassa.

Vieraana: Nadir Mohamud sekä kuraattori Orlan Ohtonen.

Juontaja: museon yleisötyön intendentti Erja Salo.

Jakson voi kuuntelemisen lisäksi lukea tästä.

Kuvassa: Erja Salo (vasen), Nadir Mohamud (keskellä), Orlan Ohtonen (oikea).

Kuva Suomen valokuvataiteen museon kokoelmista: Erkki Raskinen: Lola Odusoga kruunataan Miss Skandinaviaksi vuonna 1996, sarjasta Kaunis Onni.

Nadir Mohamudin tuoma kuva on Malimanian näyttelyssä esillä oleva kuva Malimanian tuotannosta.

Museon kuraattorin tuoma kuva on screenshot Tyler Mitchellin istagramista @tylersphotos.

Arkistonauhassa Valokuvataiteen museon kokoelma-amanuenssi Maria Faarinen haastattelee K-G Roosin 1950-luvun Marimekko-kuvissa mallina toiminutta Marianne Winquistia vuonna 2016.

Kuva: Malimania
Kuva Tyler Mitchellin istagramista @tylersphotos

Erkki Raskinen: Lola Odusoga kruunataan Miss Skandinaviaksi vuonna 1996, sarjasta Kaunis Onni. Suomen valokuvataiteen museon kokoelma.