Valokuvataiteen museo mukana Kulttuurin kummilapsissa keväällä 2024

Voiko valokuvaus olla leikkiä? Tervetuloa viettämään hauska yhteinen hetki Valokuvataiteen museon uuteen Etsin-näyttelyyn!

Keväällä kutsumme jälleen kaikki vuonna 2022 syntyneet helsinkiläiset taaperot ja heidän läheisensä Valoisa muisto -pajaan. Työpajassa lähestymme elämyksellisesti valokuvauksen historiaa ja välineitä eri aikakausina ja kokeilemme lasten kuvaamista menneiden aikojen valokuvastudiossa maisemafondin edessä. Tutustumme toisiin taaperoihin ja heidän aikuisiinsa yhteisten valokuva-aiheisten tehtävien parissa sekä tutkimme valoa, värejä ja kuvaamisen mahdollisuuksia. Työpaja sisältää ilmaisen sisäänpääsyn pajan yhteydessä kaikkiin Valokuvataiteen museon Kaapelitehtaan näyttelyihin.

Valokuvataiteen museon syksyn 2024 pajat järjestetään tammi-helmikuussa.

Pajaan voi ilmoittautua 8.1. alkaen täällä.

Valoisa muisto -pajan ohjaavat Valokuvataiteen museon oppaat, pajaohjaajat Ida Taavitsainen ja Henna Arvilommi.

Suunnittelutyöryhmä: Ida Taavitsainen, Henna Arvilommi, Erja Salo ja Maija Tuurnala

Kuva: Virve Laustela/Suomen valokuvataiteen museo

Helsingin kaupungin lapsiperheille suunnatussa Kulttuurin kummilapset -toiminnassa vuonna 2022 syntyneiden kummiorganisaatioina toimivat Tanssin talo, Cirko – Uuden sirkuksen keskus, Tanssiteatteri Hurjaruuth sekä Kaapelimuseot (Suomen valokuvataiteen museo, Teatterimuseo ja  Hotelli- ja ravintolamuseo).

Muualla verkossa

Info
Suomen valokuvataiteen museo on kulttuurikummi! Kulttuurin kummilapset -palvelua hallinnoi Helsingin kaupunki.