Kriittinen yleisöopastus PVF 2021: Linnun katse -näyttelyyn

Valokuvataiteen museo tarjoaa marraskuussa 2021 yleisölle avoimia Kriittisiä näyttelyopastuksia PVF 2021: Linnun katse -näyttelyyn osana Sateenkaarihistoriakuukauden ohjelmaa.

Lämpimästi tervetuloa!

Ajankohta: su 14.11 klo 13-14.30
Kieli:  suomi
Hinta:  museon sisäänpääsymaksu

Teemaopastus on keskusteleva ja osallistava, ja sen aikana harjoittelemme katsomaan ja kysymään muun muassa sukupuolta, toimijuutta sekä identiteettiä. Millä tavalla sinä katsot? Mistä omat näkökulmamme kumpuavat? Minkälaisia näkökulmia haluaisit oppia? Miten näyttelyn sisällöt avautuvat queerin ja vammaisuuden näkökulmista?

Kierros on hidastempoinen, ja käsittelemme vain osan näyttelyn teoksista. Voit halutessasi tutustua näyttelyyn myös etukäteen, mutta se ei ole välttämätöntä. Opastus kestää 90 minuuttia.

Teemaopastuksen vetävät museon kuvataidepedagogit Kaura Raudaskoski ja Jemina Lindholm, jotka ovat erityisen kiinnostuneita pohtimaan queerfeminismiin ja kriittiseen vammaistutkimukseen liittyviä ilmiöitä.

Valokuvataiteen museon Turvallisemman tilan periaatteet
Teemaopastukseen liittyvä sanasto
Museon saavutettavuus-tiedot
Queer + Crip -teemaopastuksista – kysymistä ja vastaamasta kieltäytymistä

Kaapelimuseot ovat mukana Sateenkaarihistoriakuukauden ohjelmassa. Katso myös Hotelli- ja ravintolamuseon opastukset.

Kuva: Camille Auer, Phenomenological Birdwatching, 2021

14.11.2021 klo 13–14:30