Opeinfo etänä Zanele Muholi: ZAZISE -näyttelyyn 9.2 klo 15:30-17:30

Kuva: Zanele Muholi: Thathu I, The Sails, Durban 2019.

Tervetuloa inspiroitumaan Valokuvataiteen museon opeinfoon etänä! Keväällä 2022 K1 -näyttelytilassa nähdään eteläafrikkalaisen LGBTQIA+ aktivisti ja nykyvalokuvaaja Zanele Muholin teoksia.

Valokuvataiteen museo järjestää opettajille opeinfon K1-näyttelyntilassa Teams -yhteydellä KESKIVIIKKONA 9.2 klo 15:30-17:30

Opeinfossa tutustutaan 4.2.-29.5.2022 museon K1 -näyttelytilassa esillä olevaan näyttelyyn Zanele Muholi: ZAZISE.

Opeinfo sisältää opastuksen näyttelyyn. Visuaaliseksi aktivistiksi itsensä määrittelevä Muholi tutkii teoksissaan mm. rasismia, eksotismia ja seksuaalipolitiikkaa. ZAZISE -näyttelyssä on teoksia yli kahden vuosikymmenen ajalta ja se tarjoaa myös katsauksen Muholin omakuviin eri aikakausilta. Näyttely sisältää teemoihin liittyvän sanaston sekä äänioppaan, jonka sisällöstä vastaa Ruskeat tytöt -kulttuurimedia.

Opeinfosssa on lisäksi tarjolla tietoa mm. kouluille suunnatuista tehtävämateriaaleista ja hitaan katsomisen hetki näyttelyiden teosten äärellä.

Lämpimästi tervetuloa mukaan läheltä ja kaukaa!

OPEINFON AIKATAULU:

15:30-16:00 Yleistä tietoa museon oppimateriaaleista, kevään näyttelyistä ja yleisötyön palveluista kouluille

16:00-16:30 Hitaan katsomisen ja keskustelun hetki Zanele Muholin teosten äärellä Visual Thinking Strategies -metodia hyödyntäen

16:30-17:30 etäopastus Zanele Muholi: ZAZISE -näyttelyyn

Ilmoittaudu opeinfoon sähköpostitse museolehtori Kastehelmi Korpijaakolle (nimi, koulu, luokka-aste, aine): kastehelmi.korpijaakko@fmp.fi

Ilmoittautujille lähetetään Teams-kutsu sähköpostitse.

Näyttelyt
Zanele Muholi on eteläafrikkalainen LGBTQIA+ aktivisti ja yksi aikamme merkittävimpiä nykyvalokuvaajia.
Tule ja koe
Tervetuloa tutustumaan näyttelyihin oppaan johdolla!
Tule ja koe
Tältä sivulta löydät museon kouluille suunnattuja sisältöjä kuten tehtävämateriaaleja ja kuva-aineistoja sekä tietoa museon mediakasvatuksesta ja kouluyhteistyöstä.
Podcast
Kuva ois kiva on Valokuvataiteen museon asiantuntijapodcast.
Tule ja koe
Katso taiteilijahaastatteluja, virtuaaliopastuksia sekä lyhyitä dokumentteja valokuvaajan arjesta ja pimiötyöskentelystä museon youtube-kanavalta.
Tietopalvelut
Fotokela tarjoaa kuvanlukutaidon monipuolisen oppimateriaalin, joka on suunnattu 7–9-luokkalaisille ja heidän opettajilleen.