6 museon elämyskierros: Kaksi pientä olentoa – runojen ja kuvien ilta

Sukella valokuvien maailmaan ja pysähdy runojen äärelle.

Valokuvaaja Pentti Sammallahden Me kaksi – näyttelyssä näyttelijät Elsa Saisio ja Nelly Kärkkäinen tulkitsevat ja laulavat Sammallahdelle tärkeitä runoja. Esitys on tunnelmaltaan kuin näyttelyn valokuvat itse: sydämellinen ja leikkisä. Ilta juhlii samaa kauneutta ja yhteyttä, jonka Sammallahti on tallentanut valokuviinsa ihmisten, eläinten ja luonnon välillä. Illan viimeisenä tuntina valokuvaaja Pentti Sammallahti on myös itse paikan päällä kertomassa näyttelyyn valittujen kuvien taustoja ja tarinoita

Esitysajat: klo 17:15, 18:00, 19:00, 19:45, 20:30

Lähde mukaan mieltä kutkuttavalle museokierrokselle torstai-iltana 23. marraskuuta Helsingin keskustan museoihin ja Taidehalliin!

Kaikkiin illan tapahtumiin ja näyttelyihin on vapaa pääsy klo 17–22.

Designmuseon Garden Futures -näyttelyssä voit kuunnella muusikkojen Eva Väljaotsin ja Robbie Sherrattin esittämänä, millaisia tarinoita luonto kertoo tulevaisuudesta.

HAMissa Haegue Yangin näyttelyssä koetaan koreografi Eeva Juutisen luoma esitys, jossa teokset soivat ja liikkuvat tilassa kahdeksan esiintyjän aktivoimina.

Tanssija-koreografit Tiia Hämäläinen ja Jaakko Simola sekä äänitaiteilija Marika Hyvärinen muuntavat Hakasalmen huvilassa Volker von Boninin nostalgiset Helsinki-valokuvat liikkeeksi ja ääneksi.

Helsingin kaupunginmuseo kutsuu kokemaan, mitä tapahtuu saliharjoitteluliikkeille, kun Race Horse Company ja luovuus ottaa vallan.

Taidehallissa juhlistetaan puolestaan Kaija Aarikan taiteen värikkyyttä, leikkisyyttä ja runsautta heittäytymällä Eduardo and His Brazilian Aeroplanen lattarirytmien kuumaan syleilyyn.

6 musen elämyskierros kartta

K1