Myydään kuvan mukaisessa kunnossa -työpaja

Penelope Umbrico ohjaa Myydään kuvan mukaisessa kunnossa -näyttelyynsä liittyvän työpajan, jossa pohditaan internettiä yhtenä, laajana kuva-arkistona ja käsitellään eettisiä, oikeudellisia ja esteettisiä kysymyksiä, jotka liittyvät verkossa olevien kuvien käyttöön. Umbrico havainnollistaa teemaa historiallisten ja nykyajan esimerkkien kautta ja tuo keskusteluun muun muassa tekijyyteen, yksityisyyteen, kulutukseen, kuvien jakeluun ja arvoon liittyviä kysymyksiä. Työpaja sisältää vierailun näyttelyyn. Työpaja ei vaadi ennakko-osaamista.

Paikka: Valokuvataiteen museon K1, Kämp Galleria, Mikonkatu 1, 00100 Helsinki

Aika: keskiviikko 12.10. klo 15:30-17:30

Järjestäjä: Suomen valokuvataiteen museo

Kenelle: taidekasvatuksen ammattilaisille, kasvattajille, opettajille, koulutuksen suunnittelijoille, museoalan ammattilaisille, alan opiskelijoille

Tilaisuus on maksuton ja sen kieli on englanti. Työpajaan mahtuu max 25 henkilöä.

Tapahtumaan on ennakkoilmoittautuminen 11.10 klo 12 mennessä. Ilmoittaudu työpajaan sähköpostitse osoitteeseen booking@fmp.fi. Kerro viestissä seuraavat tiedot: nimi, ammatti, instituutio

Penelope Umbrico (s. 1957) on yhdysvaltalainen taiteilija, joka työskentelee internetin jatkuvasti kasvavien valokuva-arkistojen parissa. Umbricon installaatiot esittelevät nokkelan ja leikkisän tavan tutkia nykyistä valokuvien tuotantoa ja kulutusta. Umbrico näyttää meille, miten käytämme valokuvia kuluttamiseen liittyvien toiveiden rakentamisessa ja viestimisessä. Näyttely on Penelope Umbricon ensimmäinen yksityisnäyttely Pohjoismaissa. Näyttelyn on kuratoinut valokuvataiteen museon intendentti Anna-Kaisa Rastenberger. Penelope Umbricon näyttelyitä on esitetty lukuisissa taidemuseoissa ja gallerioissa ympäri maailmaa. Umbricon teoksia löytyy myös monien museoiden kokoelmista.

Umbricon näyttely Myydään kuvan mukaisessa kunnossa on esillä Valokuvataiteen museon K1ssä 14.10.- 5.2.2023.

Lue lisää näyttelystä

12.10.2022 klo 15:30–17:30