Kesän ja syksyn 2022 Katuvalokuvauskierrokset

Katuvalokuvaus – mitä se on? Mikä hyvässä katuvalokuvassa on tärkeää? Katuvalokuvaus liittyy erottamattomasti valokuvauksen historiaan ja se on voimissaan tänäkin päivänä. Suomen valokuvataiteen museon järjestämät katuvalokuvauskierrokset tutustuttavat katukuvauksen saloihin, opettavat havaitsemaan usein huomaamattomiksi jääviä asioita ja vangitsemaan todellista katuelämää. Kierroksia vetävät katuvalokuvaajat ja urbaanista maisemasta inspiroituvat taiteilijat Kasperi Kropsu, Negin Hosseini, Rahul Thakuri ja Taru Latva-Pukkila, jotka jakavat näkemyksensä ja parhaat vinkkinsä. Kierroksia järjestetään kesä-syyskuussa 2022 suomen ja englannin kielillä. Kaikki kierrokset ovat keskiviikkoiltaisin klo 17-19.

Kierrosten aikataulu:

15.6. Kasperi Kropsu (englanniksi)
29.6. Taru Latva-Pukkila (suomeksi)
20.7. Negin Hosseini (suomeksi)
10.8. Taru Latva-Pukkila (suomeksi)
24.8. Negin Hosseini (englanniksi)
7.9. Rahul Thakuri (englanniksi)
28.9. Rahul Thakuri (englanniksi)

Kierros kestää yhteensä noin kaksi tuntia. Mukaan tarvitset oman laitteen (kamera tai puhelin) ja säänmukaiset vaatteet.

Lähtöpaikka: Valokuvataiteen museon K1, Kämp Gallerian pohjakerros, Mikonkatu 1.
Hinta: 12/6/0 EUR (Museon sisäänpääsymaksu) Maksu tapahtuu museon lipunmyyntitiskillä.

Jokaiselle kierrokselle mahtuu 12 henkilöä. Kierrokselle otetaan vain ennakkoon ilmoittautuneet. Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautuminen kullekin kierrokselle aukeaa kaksi viikkoa ennen kierroksen ajankohtaa. Ilmoittautumislinkki löytyy kunkin kierroksen omalta verkkosivulta (ks. alla). Mukaan päässeille lähetämme vahvistuksen ja lisätiedot kierroksesta sähköpostitse.

Osallistujia kehotetaan jakamaan kuviaan kävelyn aikana Instagramissa tunnisteella #valokuvamuseophotowalk

Noudatamme kaikissa tilaisuuksissamme turvallisemman tilan periaatteita.

Kuva: Kasperi Kropsu

Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin katuvalokuvaaja Kasperi Kropsun johdolla! 15.6. Katuvalokuvauskierros järjestetään englanniksi.
Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin Valokuvataiteen museon katuvalokuvauskierroksella! Keskiviikkona 29.6. Katuvalokuvauskierrosta johdattaa Taru Latva-Pukkila.
Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin katuvalokuvaaja Negin Hosseinin johdolla!
Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin Valokuvataiteen museon katuvalokuvauskierroksella! Keskiviikkona 10.8. katuvalokuvauskierrosta johdattaa Taru Latva-Pukkila.
Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin katuvalokuvaaja Negin Hosseinin johdolla! 24.8. Katuvalokuvauskierros järjestetään englanniksi.
Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin katuvalokuvaaja Rahul Thakurin johdolla! 7.9. Katuvalokuvauskierros järjestetään englanniksi.
Tapahtumat
Näe Helsinki uusin silmin katuvalokuvaaja Rahul Thakurin johdolla! 28.9. Katuvalokuvauskierros järjestetään englanniksi.